Webové stránky VOŠ a SOŠ Roudnice nad Labem splňují požadavky dle § 4 a 5 zákona č. 99/2019 Sb., o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací a o změně zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Struktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Stav souladu
Uvedené internetové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Přístupnost obsahu
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu PDF, DOCX a XLSX, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOCX a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Dokumenty se mohou vyskytnout v těchto formátech:
- PDF - pro tento formát je volně ke stažení prohlížeč Adobe Acrobat Reader, případně lze doinstalovat doplněk přímo do webového prohlížeče.
- DOC(X), XLS(X), PPT(X) - společnost Microsoft poskytuje ke svým produktům řady Office volně ke stažení prohlížeče.
- ZIP - některé dokumenty mohou být z důvodu velikosti komprimovány (komprimovaný soubor je možné dekomprimovat přímo v OS Windows, v případě jiného OS je možné stáhnout zdarma nástroj na dekomprimaci)
Kontakt na webmastera
Vaše případné náměty či informace o problémech při zobrazovaní těchto stránek, stejně jako dotazy, návrhy nebo připomínky týkající se obsahu webu či důvodnému podezření, že webová stránka nesplňuje požadavky § 4 a 5 nebo že je důvod podle písmene b) neopodstatněný, včetně možnosti podat podnět vůči příslušným státním orgánům, můžete psát na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Platnost průkazu je vždy od začátku září jednoho roku do konce prosince následujícího roku.
Co přináší ISIC vydaný přes naši školu?
- Je oficiálním průkazem studenta naší školy
- Mnohými institucemi je uznáván jako plnohodnotné potvrzení o studiu (např. městské dopravní podniky)
- Školní ISIC si není nutné každý rok pořizovat znovu – vydaný průkaz zůstává držiteli po celou dobu studia; licence ISIC je však platná pouze od září do konce následujícího kalendářního roku (16 měsíců), po roce se následně student může rozhodnout, zda si zakoupí známku prodlužující platnost, kterou získá pouze ve škole
- Školní ISIC je levnější!
- Prvotní pořízení průkazu stojí 350 Kč
- Cena prodloužení v dalších letech je pouze 250 Kč
- V případě ztráty či zničení vystavujeme duplikát za 100 Kč
(ISIC v běžné distribuci stojí 400 Kč každý rok)
Co přináší ISIC?
- Platnost ve 130 zemích světa, více než 125.000 slev po celém světě.
- Slevy a výhody v dopravě: MHD nejen v krajských městech, sleva na téměř 300 autobusových linkách v ČR, některých krajích funguje ISIC i jako náhrada žákovského průkazu.
- Speciální celoroční cestovní pojištění UNIQA.
- Slevy na více než 2.000 místech v ČR:
- při nákupech, stravování a vzdělávání
- na vstupném na festivaly, akce, do klubů
- na permanentky v lyžařských areálech
- při cestování - letenky, autobusové a vlakové jízdenky
- na vstupném do světově proslulých kulturně-historických památek
- při ubytování v hotelech, kempech a ubytovnách
- Je akceptován většinou dopravních podniků po celé ČR jako potvrzení o studiu
Jak si ISIC objednat?
Vyplněnou žádost o vydání průkazu odevzdejte ve škole v kabinetě IKT (Luboš Hainc) nebo ve studovně. Hotový průkaz je vydán během 14 dní. U žádostí o vydání průkazu u studentů mladších 16 let je vyžadován podpis zákonného zástupce.
Identifikační číslo: 254 23 762
Účel nadačního fondu:
Nadační fond je zřízen za účelem rozvoje odborného školství na Vyšší odborné škole a Střední odborné škole Roudnice n. L. po odborné, kulturní, sportovní a společenské stránce.
Nadační fond ROZVOJ hospodaří s finančními prostředky získanými z příspěvků, darů a dotací od právnických osob (firmy, společnosti, atd.) a od fyzických osob (rodiče, studenti, žáci, přátelé školy, atd.)
Nadační fond ROZVOJ slouží pro potřeby žáků školy v průběhu školního roku:
- cestovné a startovné na všechny soutěže žáků (sportovní, vědomostní, jazykové apod.)
- odměny žáků za maturitní zkoušku (knihy atd.)
- den ředitele školy (ceny a občerstvení pro žáky)
- odměny žákům na konci kalendářního a školního roku (mikulášská a vánoční nadílka, atd. )
- na další akce pořádané školou
Správní rada:
Předseda správní rady: Ing. Mgr. Sáša Nelibová
Členové správní rady: Ing. Jan Jindra, Vlasta Nováková
Zřizovatel:
Vyšší odborná škola Střední odborná škola Roudnice nad Labem
Špindlerova 690, 413 01 Roudnice nad Labem
IČO: 467 73 762
Dne 10. prosince se žáci třetích a čtvrtých ročníků zúčastnili třetího ročníku Ekonomické olympiády. Jde o mezinárodní soutěž ve znalostech ekonomie a financí, která je určena žákům středních škol a vychází z rámcových vzdělávacích programů MŠMT. Letošního ročníku se zúčastnilo celkem 15 000 studentů z 337 škol v ČR. Soutěž proběhla v ČR, na Slovensku, Ukrajině, v Maďarsku a dalších zemích. Do krajského kola postoupilo celkem 84 žáků z Ústeckého kraje, mezi nimi i Dominik Pešek ze třídy 3.E.
Srdečně gratulujeme a přejeme Dominikovi hodně štěstí v krajském kole.
Ing. Karin Černá
Informace o školské radě
Školská rada se zřizuje při všech SŠ podle §167 zák. 561/2004.
Školská rada je orgán školy umožňující zákonným zástupcům nezletilých žáků, zletilým žákům, pedagogickým pracovníkům školy, zřizovateli a dalším osobám podílet se na správě školy.
Školskou radu zřizuje zřizovatel. Třetinu členů školské rady jmenuje zřizovatel, třetinu volí zákonní zástupci nezletilých žáků a zletilí žáci a třetinu volí pedagogičtí pracovníci dané školy. Členem školské rady nemůže být ředitel.
Funkční období členů školské rady je tři roky.
Školská rada zasedá nejméně dvakrát ročně. První zasedání školské rady svolává ředitel školy. Školská rada na svém prvním zasedání stanoví svůj jednací řád a zvolí svého předsedu.
Funkce školské rady
- vyjadřuje se k návrhům školních vzdělávacích programů a k jejich následnému uskutečňování
- schvaluje výroční zprávu o činnosti školy
- schvaluje školní řád a navrhuje jeho změny
- schvaluje pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
- podílí se na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy
- projednává návrh rozpočtu školy na další rok, vyjadřuje se k rozboru hospodaření a navrhuje opatření ke zlepšení hospodaření
- projednává inspekční zprávy České školní inspekce
- podává podněty a oznámení řediteli školy, zřizovateli, orgánům vykonávajícím státní správu ve školství a dalším orgánům státní správy
Ředitel školy je povinen umožnit školské radě přístup k informacím o škole, zejména k dokumentaci školy.
O schválení dokumentů uvedených v písmenu II. až IV. rozhodne školská rada do 1 měsíce od jejich předložení ředitelem školy. Pokud školská rada tento dokument neschválí, ředitel školy předloží dokument k novému projednání do 1 měsíce. Opakované projednání se účastní zřizovatel.
Zvolení členové s účinností od 1. 9. 2023
členové rady jmenovaní zřizovatelem
Mgr. Zdenka Vachková
Zdeněk Plecitý
členové rady zvolení za zástupce pedagogického sboru
Mgr. Iveta Štaubertová
Mgr. Martina Možná
členové rady zvoleni za zástupce žáků a zákonných zástupců žáků
Radek Špiřík
Patrik Daňhel